Ce magazine de bricolaj preferă românii?

Ce magazine de bricolaj preferă românii?

Care sunt preferințele românilor în privința magazinelor de bricolaj?

Am încercat să aflam răspunsul la această întrebare publicând un sondaj pe site-ul nostru. Iar unele rezultate sunt surprinzătoare. Acest clasament trebuie privit doar ca unul „sentimental”, nicidecum ca un barometru al indicatorilor economici: cifră de afaceri, profit, sau număr de magazine.

Clasament magazine de bricolaj. Dedeman e pe primul loc

  1. Dedeman – 45%
  2. Hornbach – 12%
  3. Baumax- 11%
  4. Leroy Merlin – 11%
  5. Praktiker – 10%
  6. Bricostore – 9%
  7. OBI – 1%
  8. Mr. Bricolaje – 1%

1. Dedeman – 45%

Dedeman - liderul pietei de bricolaj din RomaniaReteaua locala Dedeman, devenita lider al pietei de bricolaj atat din punctul de vedere al numarului de magazine cat si al cifrei de afaceri, si-a pastrat pana acum ritmul de expansiune de 4-5 magazine anual, reusind sa incheie anul 2012 cu un total de 30 de magazine. In 2011 a investit peste 47 milioane de euro in cele patru unitati deschise in orasele Bistrita, Constanta, Ramnicu Valcea si Slatina.
Infiintata acum 20 de ani de doi antreprenori romani, fratii Dragos si Adrian Paval, compania are ca target dezvoltarea retelei nationale pana la 45 de unitati pana in 2015.

“Dedeman, dupa o atitudine prudenta in anii de crestere accelerata a pietei, a intrat in criza cu suficiente resurse pentru a profita atat de preturile mici ale imobiliarelor si scaderea costurilor necesare deschiderii de noi magazine, cat si de intelegerea comportamentului consumatorilor atat in conditii propice, dar mai ales dificile”, comenteaza Mihnea Radulescu, Senior Project Manager, Roland Berger Strategy Consultants Romania, evolutia retailerului local.

Oficialii companiei nu au dorit sa comenteze pe marginea planurilor sale de expansiune. Este putin probabil sa mai vedem un ritm de 4-5 magazine noi pe an, avand in vedere expansiunea agresiva din anii trecuti si presiunea enorma asupra sustenabilitatii financiare a locatiilor.

Conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, Dedeman a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri neta de peste 2 miliarde lei, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior.

Potrivit informatiilor disponibile pe site-ul companiei, se pare ca anul acesta vor fi deschise doua magazine, la Miercurea Ciuc si Galati, iar printre orasele vizate se mai numara Ploiesti, Slobozia, Tg. Jiu, Deva, Oradea, Satu Mare, Tg. Mures si Giurgiu.

2. Hornbach – 12%

HornbachHornbach Romania a deschis in 2012 o unitate la Timisoara, reluand expansiunea pe piata romaneasca dupa o pauza de aproximativ doi ani. Hornbach mai are inca 4 magazine: Bucuresti – Berceni, Bucuresti – Militari, Ilfov – Balotești și Brașov.

„Noi nu ne-am propus nici pe departe o expansiune agresiva, ci una serioasa si sanatoasa. Ne uitam cu mare atentie la toti indicatorii, iar profitabilitatea este unul din cele mai importante pentru noi. Avem nevoie de siguranta, de o crestere sanatoasa, iar investitiile realizate trebuie sa aduca profit. Nu cred in solutia unei expansiuni rapide. Sigur, ea iti poate aduce o crestere a cifrei de afaceri, pe termen scurt si mediu, dar daca te uiti inapoi la ce costuri implica aceasta extindere, nu cred ca este un castig. Hornbach este condus de o familie care are reguli foarte sanatoase si stabile. 2013 nu este prioritatea noastra sa deschidem noi magazine, prioritatea noastra fiind consolidarea afacerilor si o crestere sanatoasa pe piata romaneasca”, a declarat Mugurel Horia Rusu, Director General Hornbach Romania. Planurile de expansiune ale lantului german vizeaza, pe termen lung, locatii in orasele importante ale tarii, cu peste 300.000 de locuitori, pe lista aflandu-se Cluj, Constanta, Craiova, Iasi, precum si estul Capitalei.

Cifra de afaceri pe 2011: 85 milioane euro
Pierdere: 7,5 milioane euro
Angajati: 506
Magazine: 5

3. Baumax- 11%

BaumaxOperatorul austriac bauMax, prezent pe piata de bricolaj din Romania din 2006, s-a dovedit a fi relativ constant in ceea ce priveste extinderea, deschizand si in 2012 un magazin 15.000 mp, cu drive-in, la Cluj. Seful companiei Baumax declarase in cursul anului trecut ca negociaza si doua achizitii de terenuri in Bucuresti insa nu a oferit alte detalii cu privire la aceste deschideri. In prezent, compania detine 15 magazine.

Cifra de afaceri, pe 2011: 135 milioane euro
Pierdere:13 milioane euro
Angajati: 1175
Magazine: 15

4. Leroy Merlin – 11%

Leroy MerlinRetailerul francez Leroy Merlin, intrat pe piata din Romania in anul 2008 a deschis la sfarsitul verii din 2011 primul magazin in complexul comercial Colosseum din zona Chitila.

Pentru Leroy Merlin, cel mai nou jucator de pe piata romaneasca de bricolaj, expansiunea nu reprezinta o prioritate pentru anul in curs. Potrivit directorului de expansiune al companiei, Cristinel Petrescu, cel de-al doilea magazin va fi deschis anul viitor, la Craiova, in Electroputere Parc, centrul comercial dezvoltat pe platforma industriala Electroputere de K&S Development in parteneriat cu Auchan. „Suntem foarte multumiti de rezultatele inregistrate in primul an de activitate pe piata romaneasca. Pot spune ca rezultatele au fost peste asteptari. Inainte de a decide o noua investitie, actionarii au dorit sa dovedim ca am reusit sa cream o relatie cu clientii, o buna notorietate in randul acestora, ca am venit cu solutii potrivite si, nu in ultimul rand, ca ne-am adaptat conditiilor existente pe piata interna. In urma evaluarii acestor indicatori, actionarii au aprobat deschiderea unei a doua locatii, la Craiova. Suntem siguri ca putem face un business bun acolo”, a declarat Cristinel Petrescu, directorul de expansiune al Leroy Merlin. Oficialul companiei a precizat ca Brasovul nu a facut parte din planurile de expansiune pe piata romaneasca, in acest oras fiind prezenti patru dintre concurentii directi ai operatorului francez, respectiv Hornbach, Dedeman, Praktiker si Bricostore.

Cifra de afaceri, pe 2011: 6 milioane euro
Pierdere: 5,6 milioane euro
Angajati: 142
Magazine: 1

5. Praktiker – 10%

Praktiker - bricolaj RomaniaLantul german Praktiker, aflat in ultimii ani pe un trend descendent atat pe piata romaneasca cat si la nivel international, nu s-a mai extins inca din 2010. Potrivit oficialilor companiei, in aceasta perioada s-a investit in dezvoltarea serviciilor existente in magazinele deja deschise, precum si in trainingul angajatilor, pentru ca acestia sa poata oferi clientilor consultanta la cele mai inalte standarde. Pe viitor, alte obiective sunt extinderea gamei de servicii post-vanzare, precum si lansarea unor campanii si promotii dedicate clientilor fideli. “Praktiker are un plan de dezvoltare pentru viitor, adaptat noilor realitati socio-economice. Desigur, implementarea lui depinde si de evolutia economiei romanesti. In perioada 2009-2010, Romania a inregistrat una dintre cele mai severe scaderi din Europa ale pietei de DIY. In prezent, trendul este usor ascendent si exista perspective pozitive pentru anul in curs. Se ia in calcul posibilitatea deschiderii unor noi magazine, dar vom reveni cu mai multe detalii la momentul potrivit. Strategia Praktiker pentru 2013 se bazeaza pe apropierea fata de client. Ne dorim sa-i intelegem cat mai bine cerintele, pentru a gasi cele mai bune mijloace de a le satisface. Va putem asigura, insa, ca Praktiker va continua sa se dezvolte pe piata autohtona, pentru ca domeniul do-it-yourself este inca „tanar” in Romania si ofera oportunitati multiple”, sustine Cornelia Gheorghe, Director de Achizitii Praktiker Romania.

Cifra de afaceri, în 2011: 156 milioane euro
Pierdere: 20 milioane euro
Angajati: 1905
Magazine: 27

6. Bricostore- 9%

BricostoreDesi se anuntase pentru 2012 deschiderea unui nou magazin la Deva, retailerul francez Bricostore a ramas cu 15 unitati. Oficialii companiei nu au oferit informatii despre planurile de expansiune pentru 2013, insa este foarte probabil ca reteaua de magazine nu va fi extinsa nici in acest an.

Cifra de afaceri, în 2011: 145 milioane euro
Pierdere: 0,7 milioane euro
Angajati:1584
Magazine: 15

7. OBI – 1%

OBI RomaniaObi Romania nu a mai deschis nici un magazin inca din 2010, iar deocamdata nu a anuntat nicio investitie in extinderea retelelor pe care le detine in Romania.

Cifra de afaceri: 42 milioane euro
Pierdere: 12 milioane euro
Angajati: 632
Magazine: 7

8. Mr. Bricolage – 1%

Mr. BricolageNici grupul francez prezent în România nu a mai inaugurat niciun magazin încă din 2010, și nici nu are planuri de extindere.

Cifra de afaceri (2010): 17 milioane euro
Pierdere (2010): 2 milioane euro
Angajati (2010): 247
Magazine (2010): 3

Nu au fost incluse in sondaj Ambient si Arabesque.
Reteaua de magazine de bricolaj Ambient, dezvoltata de omul de afaceri sibian Ioan Ciolan, a reusit sa deschida un nou centru comercial in Brasov.  Incepand din 2009 compania s-a concentrat pe restructurarea businessului, astfel ca nu a mai investit in unitati noi, ci in lansarea de proiecte noi. Astfel, in cursul anului 2011 a lansat Galeria cu Idei, un concept focusat pe oferirea unei game variate de solutii de amenajare, implementat in centrele sale comerciale din Sibiu, Baia Mare, Cluj Napoca, Bistrita, Alba Iulia, Targu Mures si Ramnicu Valcea. Compania a incheiat 2011 cu o cifra de afaceri de peste 585 milioane lei, in crestere cu 28% fata de anul anterior, reusind sa depaseasca reteaua austriaca BauMax si sa treaca pe locul al patrulea in topul retailerilor de bricolaj, dupa cifra de afaceri.

Cifra de afaceri: 138 milioane euro
Pierdere: 4 milioane euro
Angajati: 1363
Magazine: 14

Arabesque s-a afirmat pe piata materialelor de constructii prin vanzari en-gros si distributie, mai putin pe retail.

Cifra de afaceri: 400 milioane euro
Profit: 8 milioane euro
Angajati: 2530
Magazine: 18

Lasă un comentariu